ZDROWA DIETA, czyli jaka?

    Co jeść by być sytym i nie odczuwać za chwilę głodu? Jak przyrządzać swoje posiłki, aby były zrównoważone i zbilansowane? Jak zacząć dobrze się odżywiać? Na te, jak i również inne pytania odpowiemy w dalszej części artykułu.

    ZBILANSOWANA DIETA

    Dieta zbilansowana to nic innego jak dieta, w której wszystkie składniki odżywcze są rozplanowane w odpowiednich proporcjach. Taka dieta pozwala zaopatrzyć nasz organizm w niezbędne składniki odżywcze, dzięki temu nie tylko nasz organizm poczuje się lepiej, ale będzie zdrowszy.

    Najważniejsze elementy składające się na zbilansowaną dietę to:

    • białko
    • tłuszcze
    • węglowodany
    • witaminy
    • składniki mineralne
    • błonnik


    Nie należy zapominać również o wodzie – to ona jest niezbędnym elementem każdej zdrowej, zbilansowanej diety.

    Jeżeli chcesz, aby Twój organizm dobrze funkcjonował musisz pamiętać o zachowaniu równowagi gospodarki wodnej. Woda stanowi od 50-80 proc. masy ciała. Jest składnikiem tkanek i płynów ustrojowych, które transportują w organizmie tlen oraz składniki odżywcze. Jest również niezbędna do regulacji ciepłoty ciała. Podczas dnia zasoby wody są usuwane z organizmu, dlatego ważne jest, aby je uzupełniać. Niedobór wody może powodować takie dolegliwości jak bóle głowy, kłopoty z sercem czy trawieniem.

    TALERZ ZDROWEGO ŻYWIENIA– co to takiego?

    Talerz zdrowego żywienia to sugestia jak powinny wyglądać spożywane posiłki.

    Zaleca się, aby połowę posiłku stanowiły warzywa i owoce, przy czym bardzo ważna uwaga – warzyw powinno się jeść znacznie więcej. Należy pamiętać, że owoce oprócz cennych witamin i wspaniałego smaku, posiadają spore ilości cukru owocowego – fruktozy. Zbyt duże spożywanie fruktozy może prowadzić do otyłości. Idealną proporcją, której powinno się trzymać to spożywanie 3/4 warzyw i 1/4 owoców. Rekomendowane minimum warzyw jakie powinniśmy spożywać w ciągu dnia waha się w granicach 390-400g .

    Drugą połowę talerza powinny stanowić węglowodany oraz białko. Najpopularniejszymi produktami posiadającymi wysoką zawartość węglowodanów jest między innymi: ryż, kasza, pieczywo, makaron, ziemniaki oraz kukurydza.  Natomiast białko możemy znaleźć w mięsie, jajkach, rybach oraz w nabiale i warzywach strączkowych.

    Dzięki zachowaniu takich proporcji posiłki będą bardziej syte, zdrowe i bardziej przyjazne dla naszego organizmu. Taki model odżywiania spowoduje, że nawet będąc na diecie odchudzającej, nie będziemy głodni.

    DOBRE NAWYKI ŻYWIENIOWE
    dieta-drzazgaclinic

    Warto również spróbować wprowadzić do swojej diety kilka nawyków żywieniowych, które na pewno pozytywnie wpłynął na nasz organizm. Nawyk jest to zautomatyzowana czynność, którą nabywamy dzięki powtarzaniu, dlatego na początku może być trudno, ale wystarczy kilka dni i nasz organizm będzie to uważał za codzienność.

    Dobre nawyki, które warto na początek wprowadzić do diety to:

    • przetworzone produkty zbożowe zamień na pełnoziarniste, z mąki z pełnego przemiału

    • zamień słodkie napoje na wodę mineralną

    • dbaj o ilość wypijanej wody, min. 1,5 litra dziennie

    • ogranicz spożywanie przetworzonej żywności, gotowych dań oraz fastfoodów

    • przemyśl swoje dzienne posiłki dbając o równowagę makroelementów

    • spożywaj dziennie podobną ilość kalorii. Jedzenie jednego dnia bardzo dużo, a drugiego bardzo mało jest obciążające dla organizmu i może prowadzić do odkładania tłuszczu

    Jak to wszystko zacząć? Teraz wiesz więcej, świetnie, ale co dalej?

    Początki są najtrudniejsze i zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego w naszej Klinice DRZAZGA CLINIC czeka na Ciebie wykwalifikowany Specjalista ds. Żywienia, który pomoże Ci zrozumieć jak komponować posiłki oraz jak jeść, aby osiągnąć swój cel wagowy. Nasz Specjalista oprócz przeprowadzenia pełnej analizy Twojego składu ciała oraz poznania Twoich nawyków żywieniowych, ułoży dla Ciebie specjalny, indywidualny plan żywieniowy wraz z listą zakupów, abyś mógł zacząć odżywiać się zdrowo, smacznie i zgodnie z Twoimi preferencjami. Będzie co tydzień monitorował postępy, modyfikował plan żywieniowy, jeśli będzie potrzeba, oraz cały czas będzie Cię motywował do działania i dbał, aby cały proces wdrażania nowych nawyków żywieniowych, przebiegał prawidłowo.

    Poznaj naszego – Specjalistę ds. Żywienia

    Dowiedz się więcej – Opieka Specjalisty ds. Żywienia

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *