Masaż – przyjemność, którą warto sobie zafundować!

Masaż jest jedną z najstarszych i najprostszych form pracy z ciałem. Stosowany jest w celu promowania dobrego samopoczucia oraz łagodzenia bólu i napięcia w ciele.

Liczne badania medyczne udowodniły szereg korzyści płynących z masażu. Jest to zabieg zmniejszający stres, napięcie, ale również sposób na zredukowanie bólu różnego pochodzenia.

Coraz więcej czasu spędzamy przed komputerem czy telewizorem. Nieprawidłowa postawa ciała, brak ruchu w życiu codziennym, mogą doprowadzić do nieprawidłowego napięcia mięśniowego co w efekcie kończy się silnym bólem pleców.

Masaż powoduje zmniejszenie bólu, począwszy od bólu dolnej partii ciała po bóle migrenowe głowy. Działa zbawiennie w przypadku zespołu napięcia przedmiesiączkowego, chronicznego zmęczenia czy reumatoidalnego zapalenia stawów.

Znanych jest wiele typów masaży, ale jaki wybrać dla siebie?

Masaż klasyczny – jest to masaż, który świetnie usuwa napięcie mięśniowe. Poprawia samopoczucie, daje uczucie odprężenia i wyciszenia. To najbardziej popularny rodzaj masażu.

Masaż leczniczy – to masaż, który polega na wykorzystaniu dotyku o różnej sile. Znakomicie rozluźnia ciało oraz zmniejsza dolegliwości bólowe. Dedykowany jest osobom cierpiącym na bóle kręgosłupa oraz podatnym na dużo stresu w życiu codziennym.

Masaż relaksacyjny – jest to forma masażu, która ma na celu uspokoić i zrelaksować organizm osoby poddawanej masażowi. W szczególności obejmuje plecy, szyję oraz kark.

Masaż aromaterapeutyczny – to masaż relaksacyjny z użyciem olejków eterycznych. Łączy w sobie moc dotyku z właściwościami olejku. Olejki eteryczne działają zarówno na mysł powonienia, działając silnie odprężająco, ale również radzą sobie znakomicie z takimi dolegliwościami jak stres czy uczucie napięcia.

Masaż antystresowy – mający na celu ograniczenie uczucia stresu i niepokoju. Obejmuje okolicę karku, głowy i szyi. Masażysta wykorzystuje techniki masażu klasycznego oraz elementy akupresury.

Masaż sportowy – szczególnie dedykowany osobom aktywnym oraz uprawiającym sport. Świetna alternatywa dla odnowy biologicznej ciała. Regularne wykonywanie takiego masażu może zapobiec kontuzjom oraz potreningowym bólom mięśni.

Czy wybrałeś/aś już masaż szyty na miarę Twoich potrzeb?

Przeczytaj również:

Każdy z nas potrzebuje słońca. Cieszymy się kiedy zaplanowane wakacje są pełne słońca, ciepłej wody i pełnego luzu. Jednak te wszystkie czynniki wpływają niekorzystnie
Zabiegi medycyny estetycznej wykonywane w Polsce są już od wielu lat, jednak nadal temat ten budzi wiele kontrowersji i sprzecznych opinii. Z badania przeprowadzonego